Cova del Morsell

Petita cova de 10 metres de recorregut a Begues.

La boca de 2'50 metres de diàmetre, després de superar un ressalt vertical d'1 metre de fondària, permet accedir a una única sala amb la base en pendent. A la part més baixa s'hi troba un recobriment estalagmític relativament ben desenvolupat.
  • Municipi: Begues
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Situats a la pista que va de Begues al Mas de les Fonts, a Vallirana, un cop passat Can Farfai trobem la desviació a l'esquerra que puja al Sotarro, des d'aquest punt seguirem per la pista en direcció al Mas de les Fonts uns 250 metres, on trobarem un camí a l'esquerra, el seguirem durant 10 metres i trobarem un corriol a l'esquerra que puja uns metres, gira a l'esquerra i segueix fins arribar a la cavitat, situada a uns 50 metres de distància.

Coneguda des de temps immemorial, Faura i Sans ja la cita el 1909.La gent gran de Begues, la coneix com a Cova dels Sants, degut al fet que durant la guerra del 1936 s'hi van amagar les imatges de l'església.

topo 0: Cova del Morsell

foto 0: Cova del Morsell
foto 1: Cova del Morsell

1. Faura i Sans, M.(1909)”Espeleologia. Index espeleològich de Catalunya”. Geografia de Catalunya de Carreras Candí. Barcelona.
  2. Faura i Sans, M.(1909)”Recull Espeleològich de Catalunya”. Sota Terra (I):1-26. Barcelona.
  3. Lloret Prieto, Jordi.(1979).-Catálogo espeleológico del Pla d'Ardenya (Tomo I):1-106. Barcelona.
  4. Rubinat Aumedes, Francesc.(2004).-Catàleg Espeleològic del massís de l'Ordal (monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.
  • Fotografies i documentació històrica facilitada per Jaume Tornamorell (Begues Espeleo Club).