Avenc del Torrent de la Carlina

Petit avenc de 4 m. de fondària a la Serra de l'Obac

Un minúscul forat dóna accés a un curt ressalt; aquest comunica amb una galeria de terra, descendent i de poc més de 5 metres de recorregut i molt baixa; en algun racó ens podem posar drets i es poden observar algunes petites estalactites. Al final de la galeria es pot observar una estreta fissura per on sembla continuar la diàclasi, però que és del tot impracticable.

• Municipi: Terrassa
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Poc abans del quilòmetre 7 de la carretera de Terrassa a Talamanca es troba el torrent de la Riba, el qual caldrà remuntar i abans d'arribar al conegut Salt de la Riba, a la dreta es troba l'aiguabarreig amb un torrent que baixa del turó de la Carlina. Pujant per aquest uns 200 metres, trobarem a l'esquerra un forn de calç i pujant a la dreta (vessant hidrogràfic esquerre) uns 40 metres es troba la boca de l'avenc.
Els autors de la fitxa original l'anomenen Avenc del Torrent de la Cardina (tal i com constava aquest turó a les edicions antigues dels mapes de l'Editorial Alpina).
Segons les coordenades de la SIS – CET, l'avenc es trobaria a l'esquerra d'un camí que des del torrent de la Torrota s'enfila cap a la carena del Pou de Glaç.

Després d'un incendi que cremà des del Caus fins al torrent de la Riba, membres del GES-CMT i de la SIS-CET localitzen i exploren aquesta petita cavitat el dia 25 d'octubre del 1986.

topo 0: Avenc del Torrent de la Carlina

Badiella, Xavier (1988).- “Els petits avencs de la nostra muntanya (XXI)”. Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (54-55): 253-256. Terrassa.