Avenc del Sot de l'àliga

Petit avenc de gairebé 6 m. de fondària a Castellar del Vallès.

La boca inclinada de 6 x 2 metres ens deixa veure una àmplia diàclasi de 5,60 metres de fondària pel llavi superior i per l'inferior es baixa per un ressalt de no gaire més d'1 metre. El terra de l'avenc està cobert per detritus vegetals.
Cavitat assentada sobre una diàclasi N292O - S292E, en la qual els processos d'erosió són importants. La cavitat actua com a engolidor recollint les aigües del sot de l'Àliga. Aquestes es filtren per la planta de l'avenc desembocant de nou al torrent.
  • Municipi: Castellar del Vallès
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Farell, el - Cingles de Gallifa
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Pujant per la pista que va a Can Cadafalch, un cop passada la font de Sant Jordi, surt una pista a mà dreta que puja pel costat d'un petit torrent. A pocs metres de la cruïlla trobem a la dreta un petit rierol i al costat mateix surt un camí que puja a les roques d'Aguilar. Arribarem a uns roqueters des dels quals ens desplaçarem cap a la dreta per sota d'aquests fins arribar a enfonsar-nos dins el torrent. Pocs metres abans d'arribar trobarem l'avenc a la seva esquerra.
Coordenades aproximades i de poca precisió.

La primera exploració va ser portada a terme per membres de la SIS del CE Terrassa el dia 1 de juny del 1980.

topo 0: Avenc del Sot de l'àliga

Badiella, X.; Aguirre,F.; Muñoz,J.; Mota,F. (1981).- “Les cavitats del vessant Est del riu Ripoll” SIS (8): 56-70 / Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (23): 296-310. SIS del CET. Terrassa.