Avenc del Púdol

Avenc de 85 metres de fondària a Margalef.

Les dues boques separades per 12 metres, donen pas després d'un ressalt vertical de 12 metres, a uns pous inclinats que incideixen sobre la galeria inferior de la cavitat d'uns 5 metres d'amplada.
La galeria inferior comunica per un extrem amb un pas descendent que arriba a una llarga i estreta diàclasi que manté la mateixa direcció, aquesta es creuada per moltes diàclasis perpendiculars i després d'alguns petits ressalts verticals arriba a assolir els -85 metres de fondària.
  • Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Bio: Coleòpters
    • Paranillochlamys catalonica (Jeannel, 1913)
            (recollides restes per J. Pallisé )
  • Última revisió: 2021-04-28 15:05:09

Des de l'àrea de pic-nic del pantà de Margalef cal anar fins el pont que travessa el pantà, just després del desguàs del barranc de la Taverna i seguir el camí paral·lel al pantà uns 400 m, on trobarem a la nostra dreta un trencall que s'enfila directe cap a la zona de l'Auferí. Val a dir que els primers 300 m pujant són molt drets i amb poca visibilitat per la vegetació, si bé després ja és una mica més planer, tot i divisant al front un turó on quasi al seu cim hi ha la majoria de cavitats.
Per trobar l'Avenc del Púdol cal pujar fins a una carena on ja veurem a l'altra vessant la part alta d'un dels barrancs de la Taverna. Llavors cal anar baixant en diagonal per la nostra esquerra i enmig de la vegetació trobarem la boca principal

Explorat el dies 19 i 20 de març del 1966 per Sas, Pagés, Amat i Auroux del SAS del CGB. Aquests tornen els dies 12 i 19 de febrer del 1967 per fer la topografia.
En un principi es cità com avenc del Pòdol, així com també es cità com a Pòdul; sembla ser que el nom correcte es Púdol.

topo 0: Avenc del Púdol

foto 0: Avenc del Púdol

1. Borrás,J.;Miñarro,JM.;Talavera,F.(1984).- Catàleg Espeleològic de Catalunya (7):135-240. ed. Políglota. Barcelona.
  2. SAS del CGB (1967).- Segundo Campamento Regional de Espeleólogos. (Margalef-Montsant): 32 pp + 2 desplegables. C.R.E.
  • Revisió de coordenades, fotografia i bio facilitades per Joan Pallisé (abril 2021)