Avenc del Mas de la Plana

Esquerda de 21 m. de fondària a Mont-ral

Es penetra per un pouet de poc més de 5 metres, al seu fons i cap al SO l'esquerda  se'n va cap a l'exterior. En sentit contrari i després de superar un gran bloc, es troba un pou de 10 metres que dóna a l'esquerda principal, també de direcció SO i que al fons resta curullada per blocs. Al bell mig del recorregut inferior d'aquesta diàclasi es pot observar una fissura molt estreta, on tirant pedres es dedueix una fondària important.
  • Municipi: Mont-ral
  • Comarca: Alt Camp
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Des de la població de la Riba cal prendre la carretera TV-7044 que va cap al Pinetell i Farena. Passat el km. 6 i abans d'un revolt de “paella” surt a la dreta una pista que porta al molí del Pinetell i al refugi de pescadors. Aquí creua el riu Brugent i una mica més endavant es bifurca, a l'esquerra va al mas del Masiet i a la dreta segueix fins al mas de la Plana. Abans d'arribar en aquest últim hi ha una nova bifurcació i cal seguir la pista de la dreta durant uns 300 metres. A l'inici d'una corba a l'esquerra surt (a la dreta) un corriol poc marcat que s'enfila cap a una petita carena rocosa amb molta vegetació. Des d'aquest punt cal seguir en direcció N, camp a través, per acostar-se al cingle proper que s'aboca al Brugent. Tota aquesta zona superior del cingle és un pla ple de fissures i esquerdes, dins les quals s'obre l'avenc.

Localització i primera exploració el maig del 1994 per membres del GIEM – CE Montblanc.