Avenc del Collet de la Creu

Avenc de 15 metres de fondària Cabó,(Boumort).

Es tracta d'un sol pou de 15'50 metres estructurat sobre una diàclasi amb un replà a -11 metres. De boca petita acostuma a estar tapada amb una llosa i una tanca de filferro. Cal tenir comte amb el despreniment continuat de blocs i possibles problemes d'hipòxia al fons.
  • Municipi: Cabó
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el

Se surt de Cabó per la pista en direcció SO, que pel barranc d'Inglada ens porta a Senyús. Poc després de recórrer un quilòmetre i després de creuar el barranc, la pista comença un pendent que va minvant fins arribar al collet de la Creu d'Ovella. En aquest punt a l'esquerra tenim uns sembrats i a la dreta un petit turó. A 50 metres en direcció al turó s'obre l'avenc, el qual el trobarem tapat amb una llosa i un tancat de filferro.

El maig de 1988, un grup de vilatans de Cabó acompanyen a Jordi G. Quera a la boca de la cavitat, explicant que l'estiu anterior un d'ells havia baixat amb una corda de cànem. Aquest forat es coneixia de sempre, però no feia ni un pam, a base de treure pedres finalment van aconseguir fer-se pas.

topo 0: Avenc del Collet de la Creu

1. Amenós, A.;Quera,J.G.(1993).- “Recull de cavitats inèdites”. Fulls periòdics d'informació general (39):15. Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.