Avenc del Cavall de la Barata

Avenc de 33 m. de fondària a Sant Llorenç del Munt

La boca de forma circular i d'uns 3 metres de diàmetre, dóna pas a un primer pou de 27 metres de profunditat, el qual es troba interceptat als 13 metres del seu inici per una galeria de direcció O30S d'uns 11 metres de recorregut,originada aprofitant un estrat argilós tallat per la diàclasi. A la base del pou s'obren dues galeries, una en direcció E30N d'uns 9 metres de recorregut, originada sobre la mateixa diàclasi generatriu. En direcció contrària es passa una estreta gatera i segueix per un petit ressalt que porta al punt de màxima fondària.
  • Municipi: Matadepera
  • Comarca: Vallès Occidental
  • Unitat: Sant Llorenç del Munt

Al NE de la casa de la Barata i a l'altra vessant de la riera de les Arenes.
Anant per la carretera de Terrassa a Mura, en el km. 9 es troba la important masia de la Barata. Davant d'ella i a la dreta de la carretera surt un camí que baixa fins a la riera de les Arenes i s'enfila cap a Can Pèlags. Poc després de travessar la riera i abans de creuar la Canal del Forn del Cargol, a l'esquerra surt un camí que puja en sentit contrari i que cal seguir uns 300 metres; quan passa per la part superior d'uns camps llaurats, a la dreta i per damunt d'ell, trobarem la boca de l'avenc.

L'exploració més antiga que hem pogut documentar és la realitzada per membres del GES – CMB durant el mes de maig de 1962.

topo 0: Avenc del Cavall de la Barata

foto 0: Avenc del Cavall de la Barata
foto 1: Avenc del Cavall de la Barata
foto 2: Avenc del Cavall de la Barata

GES-CMB (1974).- Catálogo espeleológico de la provincia de Barcelona. 198 pp. Club Montañés Barcelonés /Diputación Provincial de Barcelona. · Coordenades i fotografies JNC facilitades per Jordi Navarro del Centre Excursionista de Castellar del Vallès.