Avenc del Castell de Tarabau

Avenc de 27 metres de fondària a la Baronia de Rialp.

La boca d'un metre de diàmetre ens aboca en un únic pou de -27 metres de fondària. La cavitat està constituïda per una esquerda, formada probablement per la distensió del cingle proper.
  • Municipi: Baronia de Rialb, La
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Baronia de Rialb, la

Des d'Artesa de Segre, pujant cap a Comiols per la carretera C-1412b, uns metres abans del quilòmetre 28 i a l'alçada de Cal Garramitxo ens desviarem a la dreta per una pista asfaltada, als 150 metres girarem 180º a la dreta per una pista de terra, als 330 metres sempre contant des de l'inici seguirem la pista de l'esquerra, als 1760 metres seguirem la pista de l'esquerra, als 2680 metres arribarem a una cruïlla de 4 camins, seguirem pel del mig, o sigui de front; als 3330 metres aproximadament seguirem per la pista de l'esquerra, que haurem de seguir-la fins totalitzar uns 8 quilòmetres, després de passar el Cogulló de Sant Quiri i un cop hem vorejat la serra de la Conca trobem una pista a la dreta que davalla ràpidament fins a el Cerdanyés i Cal Batalla. Des d'aquí es visible el turó de conglomerat del Castell de Tarabau, a la dreta hidrogràfica del riu Rialp i per sobre d'aquest. Si s'aconsegueix trobar el senderó que hi puja, arribarem a la boca situada per sota i enfront de l'arcada que assenyala la única entrada al Castell.
Coordenades aproximades sense massa fiabilitat.

La primera exploració fou realitzada per l'ERE del CEC l'any 1972.

topo 0: Avenc del Castell de Tarabau

1. GELL. (1987).-”Fitxer de cavitats”. Grallera (2):59-70. GELL – CE Lleida.