Avenc de les Cuetes

Petit avenc de 19 m. de fondària a Garraf (Begues)

Per una boca de 0,70x0,40 metres, i després de una minúscula rampa accedim a un P-2,50 metres que ens porta a un replà. Des d'aquest punt davallarem un P-9,20 metres, es tracta d'un pou de 1,50 metres de diàmetre sense solució de continuïtat. Baixant 4,50 metres l'esmentat pou, trobem un replà on hi ha la capçalera d'un P-10,50 metres, força estret i irregular d'uns 0,40x0,70 metres. Si be es pot baixar a ramonage és recomanable fer-ho a rappel. La cota més baixa d'aquest pou ens situa a -19 metres de fondària.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Seguint l'itinerari que porta a l'avenc de la Ferla, després de passar la bifurcació on abandonem el GR (coll de la Ferla), anem baixant uns 200 metres i just abans que es vegi la boca de l'avenc de la Ferla, hem de girar a l'esquerra. A uns 30 metres, sota un bloc i mig tapat per la vegetació, trobarem la boca de l'avenc de les Cuetes.

Avenc explorat per primera vegada pel SES-CE Puigmal (Barcelona) el 1963, amb una topografia d'Emili Sabaté publicada el 1974 en el catàleg espeleològic del Garraf, però amb una situació totalment errònia.
El 25 de maig del 2008, i dins dels treballs de prospecció fets al voltant de la Ferla per tal d'esbrinar possibles relacions amb el nous descobriments efectuats pel GE Badalona, es localitza la cavitat, gràcies a les indicacions d'en Ramon Canela i es fa una nova topografia de la mateixa.

topo 0: Avenc de les Cuetes

foto 0: Avenc de les Cuetes

1. Borràs, J. (1974).- Catálogo espeleológico del macizo de Garraf. Vol. III . 207 pp. Barcelona.
  • Dades inèdites i topografia facilitades per Enric Porcel, Emili Carrillo i Gemma Herrera (GE de Badalona)
  • Revisió de coordenades i fotografia facilitades per Lluís Muntan (GES - CMB)