Avenc de les Agulles

Petita esquerda de desplaçament vora el Puig de les Agulles (Begues)

En un estrat pla s'han format una sèrie d'esquerdes de desplaçament entrecreuades i d'escassa fondària. La més significativa és la batejada com Avenc de les Agulles que baixa fins a 3,60 metres de fondària.
  • Municipi: Begues
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2019-03-01 13:33:27

Per la carretera de Begues a la Plana Novella, un cop al coll de Puigmoltó, s'ha de seguir el camí-pista (tancat) de Coll Sostrell. Arribats al carener del Puig de les Agulles girar a l'esquerra con si anéssim al cim. Passem una dolina tot baixant suaument fins arribar on s'acaba la pista i segueix un sender cap a l'esmentat puig. El seguim uns 25 metres i ens fiquem pel dret a l'esquerra del camí. Trobarem la boca entre uns matolls, bastant tapada, a uns 10 metres en direcció N.

Cavitat inèdita localitzada fa anys per Lluís Muntan, el qual ens va passar les dades de localització i membres de l'ERE – CEC la van visitar el febrer de 2019.

topo 0: Avenc de les Agulles

foto 0: Avenc de les Agulles
foto 1: Avenc de les Agulles
foto 2: Avenc de les Agulles

• Coordenades, foto boca i dades de localització facilitades per Lluís Muntan.
  • Altres dades, topografia i fotografies facilitades per A. Beguerie, J. Rius i M. Romero (ERE – CEC)