Avenc de la Penya

Avenc de 13 metres de fondària a la zona de Cova Bonica (Vallirana).

Una estreta boca oberta artificialment en una petita concavitat a la roca, dóna accés a un pou de 9 metres de mides amples i estructura regular, a la base un pas obert entre colades, deixa pas a una rampa de pedres que porta a una sala arrodonida mig curullada de blocs. Al sostre d'aquesta s'hi obren dues petites i curioses continuacions d'escàs desenvolupament.

• Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2020-06-10 15:20:05

A Vallirana, a la urbanització del Pèlec, (també l'anomenen Pèlac, Pèlag i fins i tot Pèlach), situats en la cruïlla de l'avinguda d'Olesa de Bonesvalls amb el carrer Galicia, ens dirigirem a un descampat que hi ha a continuació de la casa nº 10 de la Avinguda d'Olesa de Bonesvalls, un cop al descampat baixarem pel costat esquerre per un talús boscós amb restes de material de construcció, a la part inferior del talús trobarem un corriol que es dirigeix cap la part del darrera de les cases, el seguirem una cinquantena de metres, en aquest punt al costat esquerra que mira al barranc, es veu mig amagada per la vegetació la part superior d'una roca, haurem de baixar per qualsevol dels dos costats de la roca fins la seva base, on trobarem la boca de la cavitat al peu del cingle que forma la roca.

Desobstruïda i explorada el dia 4-1-1992 per Toni Asensio i Pedro Valdepeñas, en aquell temps pertanyents al GIRES de Sant Esteve Sesrovires.

topo 0: Avenc de la Penya

foto 7: Avenc de la Penya
foto 8: Avenc de la Penya
foto 9: Avenc de la Penya

1. Asensio Vela, Antoni (1997).-”Cinc cavitats a la muntanya d'en Rigol i Fondo del Pèlac (Ordal. Massís de Garraf. Baix Llobregat). Cavernes (24):45-49. GE Badalona.
  2. Asensio Vela, Antoni (2001).-”Recull de cavitats inèdites”. Ardenya (1):57-68. SEO-CE Vallirana.
  3. Valles, Jordi de (2017).-”Baix Llobregat”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.6):1-468. ECG/FCE.
  • Coordenades, situació i Fotografies aportades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC).