Avenc de la Figuera

Avenc de 18 metres de fondària a Camarasa.

La cavitat està formada per una diàclasi en que els nombrosos blocs l'han dividit en dos pisos. La boca d'entrada està formada per un pou de 1'40 metres, a la base d'aquest, neix una figuera que li dóna nom a la cavitat. Un pas estret i una rampa ens porten a una sala on trobem una gran colada en la paret E, es continua per una gatera entre mig de blocs fins arribar a una nova sala de característiques similars a l'anterior. Des d'aquí cal seguir baixant uns 7 metres fins assolir per un extrem de la diàclasis el fons de la cavitat a 18'40 metres.
  • Municipi: Camarasa
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Serres marginals - Est
  • Bio: Speonomus (Speonomites) nitens Jeann. (Col. Catopidae Bathysciinae) Recollits per Ramon Teixidó el 1972.
  • Última revisió: 2017-06-11 07:57:36

Es troba situat a uns 500 metres en direcció N55W des de l'ermita de Sant Jordi, just quan s'acaba el pla i s'inicia el pendent que fa cap al riu Segre. El millor camí és anar fins els corrals que es troben al N de l'ermita de Sant Jordi, darrera d'aquests, surt una pista que seguirem durant 340 metres, en aquest punt ens desviarem a l'esquerra pel mig dels matolls, i seguirem en direcció SO durant 145 metres, on trobarem la figuera que surt de l'interior de l'avenc.

Explorat pel GEFOMA el 23 d'abril de 1970, a partir de les indicacions dels treballadors de la repoblació forestal, els quals procedien en la seva totalitat de Fuente de Cantos (Badajoz).

topo 0: Avenc de la Figuera

foto 7: Avenc de la Figuera
foto 8: Avenc de la Figuera
foto 9: Avenc de la Figuera

1. Teixidó, R.(1973).-”Avenc de la Figuera” Gours (1):11-13. GE Foment Martinenc. Barcelona.
  • Coordenades actualitzades i situació facilitades per Juli Serrano i Montse Roca.