Avenc de l'Apotecari

Petit avenc de gairebé 5 m. de fondària i 20 m. de recorregut a Santa Maria de Miralles (Anoia).

Es baixa un petit pou de 3 metres de fondària i d'una amplada entre 40 i 60 centímetres fins arribar a una sala, allargada i plena de blocs, d'uns 8 metres de llarg. Des de la base del pou, i en direcció SE, a uns 2 metres s'arriba a un pas estret que s'hagué de desobstruir, que comunica amb una sala (5 metres de llarg per 1,40 d'alt i de 0,60 a 1,20 d'ample) molt concrecionada per formacions totalment blanques. Aquí s'assoleix el punt de màxima fondària: - 4,80 metres.
  • Municipi: Santa Maria de Miralles
  • Comarca: Anoia
  • Unitat: Anoia, l'
  • Última revisió: 2016-10-22 12:21:32

Al pla de l'Apotecari, a uns 120 metres de la línia divisòria dels termes de la Lla Llacuna i Santa Maria de Miralles.
Des de la Llacuna cal prendre la carretera BP-2121 en direcció a Miralles fins arribar a la creu de terme. S'ha de seguir una pista forestal a la dreta que passa pel costat de les antigues pedreres i quasi sempre segueix perla part ombrívola de la muntanya, on des d'alguns punt es veu l'encreuament de la carretera de Miralles. Cap al final el camí puja sobtadament, abans d'arribar al pla creua una línia elèctrica i dalt la plana es troba l'antic camí de les Vilates. L'avenc es troba a uns 120 metres abans d'arribar i a uns 12 metres del camí a la banda E.

Localitzat pel Sr. Josep Vidal, de la Llacuna, el qual informà a membres del Grup de Recerques Espeleològiques de Vilanova i la Geltrú (GREV) que durant el mes de gener de 1986 van procedir a la seva desobstrucció i exploració total.

topo 0: Avenc de l'Apotecari

Conesa, X. (1989).- “GREV (Avenc de l'Apotecari)”. ANCOSA. Supl. de La Veu d'Anoia (març). Igualada.