Avenc de l'àngels

Avenc de 12 m de fondària al Montsant (Margalef)

L'entrada en un principi es presenta enganyosa, semblant a uns blocs travats que formen una estança, però en el fons d'aquesta, una gatera ens porta a un pou de -8 metres, a baix seguint a la dreta, la galeria queda obstruïda per blocs fent-se impossible qualsevol continuació. A l'esquerra, al cap de pocs metres, la galeria ens porta a la part alta d'una sala coberta de graves i amb un pendent mitjà assoleix el punt més fondo de la cavitat; una curta galeria ens condueix a una sala amb concrecions on s'acaba la cavitat.

• Municipi: Margalef
  • Comarca: Priorat
  • Unitat: Montsant, el
  • Última revisió: 2016-08-05 17:41:19

Pujant pel camí que porta al Pla de l'Auferí i abans d'arribar al pla, el camí passa a frec per uns cingles on hi ha una carbonera, aleshores, el camí trenca a l'esquerra i va una mica més planer, en arribar al següent tomb del camí, davant veurem una fondalada on hi ha un munt de pedres i un esbarzer, just on el foc es va tallar (dades de 1996), en aquest punt és on se troba l'avenc, al fons de la fondalada.

Explorat pel GELL pels voltants de 1996.

topo 0: Avenc de l'àngels

1. Farrús,M.;Satorra,A.;Pérez,Ll.(1999).-Resultats de les campanyes del grup espeleològic lleidatà a la serra del Montsant.” Grallera (5):5-44. GELL-CE Lleida.