Avenc de Basses Roges

Avenc de 25 metres de desnivell a Vallirana

Un ressalt de dos metres ens situa en una rampa que ens aboca a un nou ressalt de 2 metres, on una nova rampa acaba en un meandre que ens situa a la capçalera un pou d'uns 9 metres, abans d'arribar a la base d'aquest trobem a l'altra banda un replà en pendent. A la base trobem per un costat un pou cec, i per l'altre un pou d'uns 7 metres que ens situen en una  diàclasi que per l'est es  va estrenyent fins a fer-se impracticable, i pel nord trobem una saleta que fineix amb el sostre en forma de cúpula.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2015-03-08 15:38:06

Situats a la planta elèctrica del Pla de Basses Roges, ens haurem de dirigir cap a la caseta on es troben els repetidors de radio i TV, des d'aquí seguirem pel camí en direcció a la pedrera dels Claperons, de primer aquest camí fa un gir a la dreta, i uns pocs metres més endavant el gir el fa cap a l'esquerra, just en aquest punt caldrà deixar el camí pel seu costat dret i anar davallant en direcció al torrent proper, la cavitat es troba poc abans d'arribar al torrent, actualment unes fites ens porten fins la cavitat.

Primera exploració realitzada per l'Espeleo Grup Hospitalet pels voltants de 1999.

topo 0: Avenc de Basses Roges

foto 4: Avenc de Basses Roges
foto 5: Avenc de Basses Roges
foto 6: Avenc de Basses Roges

1. Rubinat Aumedes, F. (2004).-“Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie (Monogràfic):1-117. SIE-CE Àliga. Barcelona.
  • Fotos 'JNC' facilitades per Jordi Navarro, (Centre Excursionista de Castellar del Vallès).
  • Topografia facilitada per Carles Pons (Espeleo Grup l'Hospitalet) l'any 2003.