Avenc B-2 de Plandellet

Cavitat de 12 metres de fondària a Cabó

El pou d'entrada està dividit per un pont de roca, a la base del pou un conducte lateral ens situa al punt de màxima fondaria de la cavitat.
  • Municipi: Cabó
  • Comarca: Alt Urgell
  • Unitat: Boumort, el
  • Última revisió: 2019-09-09 08:23:54

L'accés es fa des de Bóixols per l'Obaga Negra i el coll de Llívia, seguint la pista en direcció a Hortoneda, quan trobem la tercera pista per la dreta que està situada a uns 100 metres abans d'arribar a un torrent on la pista gira a l'esquerra i uns cinquanta metres més endavant hi ha una altra pista a la dreta, haurem de seguir per la primera d'elles, aquesta pista va seguint més o menys un mateix nivell d'altura, quan siguem a l'alçada del llom i veiem que la pista comença a girar a l'esquerra, ens haurem de dirigir camp a través pel llom en direcció nord fins arribar a una tanca de filferro que delimita el Plan de Llet. Caldrà saltar el tancat per entrar al Plan de Llet, la cavitat se troba enmig del bosc en direcció nord i un cop passat el pla.

Aquesta cavitat va estar explorada per primer cop el 1990 per la SIE-CE Àliga.

topo 0: Avenc B-2 de Plandellet

foto 0: Avenc B-2 de Plandellet
foto 1: Avenc B-2 de Plandellet

Rubinat, Francesc (1990).- “Noves dades al massís del Boumort” Espeleosie (31):51-53. SIE-CE Àliga. Barcelona.