Túnel del Torrent de Fontfreda

Petit túnel a la Vall d'Ingla (Cerdanya)

Per la boca superior es penetra en un conducte de direcció E-O de poc més de 5 m de longitud, lleugerament descendent i que arriba a una altra boca penjada en el cingle. A la banda N de la galeria es troben una sèrie de petits conductes intercomunicats entre ells i amb la galeria principal. Per les restes d'excrements, ossos i altres restes sembla servir de refugi a algun animal.
  • Municipi: Bellver de Cerdanya
  • Comarca: Cerdanya
  • Unitat: Alt Segre
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2020-09-24 11:17:45

Situats a Bellver de Cerdanya, anem al proper agregat de Talló on agafarem la pista asfaltada (1,5 Km) que passant per l'ermita de Sant Serni, s'endinsa per la Vall de l'Ingla en direcció al refugi dels Cortals. A partir de l'ermita la pista és de terra, apta per a qualsevol vehicle. Després de 3,6Km trobem l'àrea de pícnic de la font de l'Ingla. Seguim 0,6Km fins una cruïlla amb un monument característic constituït per una biga i una pedra al capdamunt. Agafem la pista de l'esquerra en direcció al refugi dels Cortals fins a un revolt molt pronunciat a la dreta on podem deixar el vehicle. Per aquí passa el Torrent de Fontfreda i ja es veu en un proper esperó rocallós una de les boques de la cavitat. Remuntem des del mateix revolt uns 50m de recorregut pel torrent fins a trobar una fita. D'aquí remuntarem pel vessant dret hidrogràfic camp a través durant uns 10 minuts (hi ha fites) fins arribar a la base de l'esperó rocallós on es veu la boca de la cova de difícil accés. Si franquegem per la dreta i remuntem 10m de desnivell arribarem caminant a la boca superior amagada entre els boixos.

Cavitat inèdita, explorada i catalogada per membres de l'Espeleodijous el setembre de 2020.

topo 0: Túnel del Torrent de Fontfreda

foto 0: Túnel del Torrent de Fontfreda
foto 1: Túnel del Torrent de Fontfreda
foto 2: Túnel del Torrent de Fontfreda
foto 3: Túnel del Torrent de Fontfreda
foto 4: Túnel del Torrent de Fontfreda

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: espeleodijous.cat. Apunt del 10-9-2020