Traou Dera Antena

Ínfima coveta de 4 m de recorregut al Cap dera Serra (Naut Aran).

L'entrada circular de 1x1,20 metres, dóna accés a una galeria lleugerament descendent de -15º de mitjana, al terra es cobert de lloses i pedres. El final de la galeria està bloquejat per una llosa de roca. Més enllà d'això, una continuació és visible durant uns metres.

• Municipi: Naut Aran
  • Comarca: Val d'Aran
  • Unitat: Val d'Aran
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2021-10-03 12:59:20

La cavitat s'obre al sud-est del cim del Cap dera Serra (2247m).
Des de Salardú cal seguir la C-28 en direcció al Port de la Bonaigua fins a l'entrada de Baqueira, es gira a l'esquerra cap al Plan de Beret (C-142b) i, a continuació s'arriba a l'aparcament de Beret.
A l'agost cal agafar el telecadira Blanhiblar i arribar a l'estació superior. En altres períodes, cal seguir la pista tècnica de l'estació que comença des de la cantonada sud de l'aparcament de Beret (1846 m).
A continuació cal anar cap a un edifici circular (barra d'avituallament). Des de l'extrem sud de la terrassa, seguir un camí ben marcat cap al sud-est, al voltant d'un punt rocós, i baixar al sud cap a una antena de telecomunicacions ben visible. La cavitat es troba uns quinze metres més avall.

La cavitat va ser descoberta el 5 d'agost del 2020 per Lucienne Golenvaux i Christian Weber.

topo 0: Traou Dera Antena

foto 0: Traou Dera Antena
foto 1: Traou Dera Antena
foto 2: Traou Dera Antena

1. Collectif (2021).-Aran 2020, comte rendu d'activité du camp d'été au Val d'Aran. Mundus Subterraneus