Pou de l'Encantament

Avenc de 28 metres de fondària a Altafulla.

La petita boca circular de 0,50 metres de diàmetre, dóna pas a un primer pou de 4 metres, seguit d'un segon de 5 metres, el qual ens situa en un pis format per blocs encaixats recoberts de concreció. Des d'aquest punt podem continuar per dos punts; pel costat S un pou baixa 10 metres de desnivell situant-nos a – 22,8 metres sense possibilitats de continuació. Pel costat N, un pou de 5 metres ens situa a l'inici d'una rampa descendent que ràpidament ens porta fins a -28,5 metres, punt aquest de màxima fondària de la cavitat.
  • Municipi: Altafulla
  • Comarca: Tarragonès
  • Unitat: Costa del Tarragonès - Cap de Salou
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:57

Des d'Altafulla pel camí de l'Ermita ens dirigirem a l'ermita de Sant Antoni de Pàdua, des d'ací seguirem en direcció NE per la pista que es dirigeix a la planta elèctrica i les autopistes. Als 100 metres trobarem a la dreta un dipòsit d'aigua i 130 metres més endavant ens desviarem a l'esquerra per una pista fins arribar a una cruïlla, seguirem per la de la dreta durant uns 65 metres, on ens desviarem a la dreta per un camí el qual el seguirem una cinquantena de metres fins arribar a un punt en que el camí forma una esplanada, de la part esquerra d'aquesta on hi ha un bloc amb una ratlla blanca pintada (dades de 2012), surt un sender descendent que en uns 70 metres en porta fins la cavitat. Aquesta es troba al mateix peu del camí, la boca està protegida amb un palet de PVC per evitar caigudes accidentals.

Conegut d'antic a Altafulla on expliquen que el que queia al forat anava a sortit a la cova de l'Isidrot, situada aquesta a la costa en direcció a Torredembarra. La SIE del CE Àliga l'explora un parell de vegades durant l'estiu del 1973 i fan la topografia el 20 de gener de 1974.

topo 0: Pou de l'Encantament

foto 0: Pou de l'Encantament
foto 1: Pou de l'Encantament
foto 2: Pou de l'Encantament

1. Borràs, J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1978).-”l'Alt Camp, la Conca de Barberà, el Baix Penedès i el Tarragonès” Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.2):1-246. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Martorell i Boada, Xavier.(2005).-Excursions pel Tarragonès. Cossetània edicions. Valls.
  3. Yagüe Cuevas, Ignacio.(1975).-”Nota sobre dos cavidades del municipio de Altafulla (Tarragona)”. EspeleoSie (17):35-39. SIE-CE Àliga. Barcelona.