Graller de Finestrelles

Petit avenc de poc més de 5 metres de fondària al Montsec d'Ares (Àger).

Una petita boca a la paret del petit cingle dóna accés a un pou de poc més d'un metre de diàmetre i de 5,50 metres de fondària.
  • Municipi: Àger
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Montsec d'Ares
  • Última revisió: 2014-02-28 16:33:09

S'accedeix per la pista asfaltada que puja des d'Àger al Montsec d'Ares, en arribar a la plataforma inferior del Montsec, a l'alçada del Montsec del Gabrieló, ens desviarem per la pista la dreta, i pocs metres més endavant ens desviarem novament a la dreta en direcció a l'ermita-refugi de Colobor. Un cop passat el corral i la font del Gabrieló, trobarem una cruïlla, a l'esquerra es dirigeix a l'ermita de Colobor, caldrà seguir a la dreta en direcció al Mont de Tareu. 200 metres després de la cruïlla, deixarem la pista i ens dirigirem a l'esquerra en direcció E, cap una petita cinglera penjada al barranc de Finestrelles on trobarem la cavitat.
Coordenades aproximades a revisar i sense gaire precisió.

Localitzada per Antoni Huguet d'Àger, a finals dels anys seixanta del passat segle, aquest li comentà l'existència de la cavitat a en Joan Pallarès, el qual publicà una nota a la revista Gours l'any 1980, però sense conèixer la seva situació.
El 1995 Antoni Huguet acompanyà a dos membres de la SIE-CEA fins la boca de la cavitat, la qual va caldre desobstruir amb micro-explosius per poder-hi passar.

topo 0: Graller de Finestrelles

1. Pallares-Personat, J.(1980).-”Tres fenómenos cársticos inéditos en el Montsec de Ares”. Gours (7):41-42. GEFOMA. Barcelona
  • Arxiu Francesc Rubinat.