Forat Nº2 de la Llau Fonda

Petita cova de 23 m. de recorregut a la Serra de Lleràs.

Petita surgència inactiva constituïda per una galeria de secció reduïda (0,75 x 0,50 m.), de traçat meandriforme i que als 23 metres de l'entrada resta curullada per sediments.
  • Municipi: Tremp
  • Comarca: Pallars Jussà
  • Unitat: Serra de Lleràs
  • Última revisió: 2016-01-27 14:26:45

Tres quilòmetres i mig després de passar Sapeira en direcció a Espluga de Serra, i un quilòmetre i sis-cents metres abans d'arribar al nucli de Castellet, la pista es creuada per un torrent molt ampli que baixa de la serra de Lleràs. Remuntant aquest torrent uns 100 metres trobem a l'esquerra un edifici a mena de cobert, se segueix endavant fins a trobar una bifurcació de barrancs (el de la dreta va cap al graller de Castellet o Espluga de la Fageda). Es pren el de l'esquerra fins arribar a la confluència de tres torrents, aquí cal seguir pel de la dreta (Barranc de la Pedregor) i seguir aigües amunt fins a un llarg tram engorjat en el que cal superar 4 o 5 saltants. Més endavant la llera s'eixampla i a la dreta (vessant esquerre) existeix una tartera que, un cop remuntada porta a la gran obertura inferior del Forat nº 1, visible des de la llera del barranc. El Forat nº 2 es troba per sota la tartera i en un racó del fons del barranc.
Coordenades de molt poca fiabilitat.

Visitada per membres de la SIE – CEA el 22 d'octubre de 1978. No tenim coneixement de cap visita posterior.

1. Borràs,J.; Miñarro,JM.; Talavera,F.(1979).-”El Pallars Jussà”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol.3): 1-211. Ed. Políglota.Barcelona.