Forat del Camí Nou

Minúscul avenc de 5 metres de fondària al Montsec de Rubies (Gavet de la Conca).

Es tracta d'un engolidor actiu que recull les aigües d'un rierol que va quedar decapitat en fer la pista. L'any 1979 s'assolien els 5 metres de fondària havent la possibilitat de desobstruir el fondo ja que semblava haver-hi continuació. Actualment (2010) els sediment arrossegats provinents de la pista han curullat la cavitat i ni tant sols permeten arribar als -5 metres.
  • Municipi: Gavet de la Conca
  • Comarca: Pallars Jussà
  • Unitat: Montsec de Rúbies
  • Última revisió: 2012-11-17 12:40:05

Des de l'Hostal Roig si ens dirigim cap al Pas Nou trobarem una pista a la dreta la qual puja cap la part superior del Montsec de Rubies i la Portella Blanca; a l'inici es passa pel costat d'uns corrals derruïts que queden a l'esquerra i de seguida trobem una corba a la dreta, en el tram recte que segueix trobarem la cavitat en el marge dret de la pista.

Explorat pel GEFOMA la tardor de 1976.

topo 0: Forat del Camí Nou

foto 0: Forat del Camí Nou

Rubinat, F. (1979).- “Por un mejor conocimiento del Montsec de Rubies” GOURS (6):13-39. GEFOMA. Barcelona.