Forat de les Oliveres

Petit avenc de 11 m. de fondària a la Nou de Berguedà

La petita boca dóna pas a un ressalt d'uns 2 metres, fàcilment desgrimpable. Per una galeria descendent s'arriba a un altre ressalt i encara que aquest és de 4 metres, també es desgrimpa fàcilment. S'arriba així a una saleta final, molt caòtica. Per diversos punts es pot observar l'existència d'un pis inferior de molt reduïdes dimensions i totalment impenetrable.
  • Municipi: Nou de Berguedà, La
  • Comarca: Berguedà
  • Unitat: Catllaràs - Rasos de Tubau
  • Última revisió: 2014-11-01 15:08:39

Al Santuari de Lourdes, a la Nou de Berguedà, s'agafa la pista que va cap a Vilada. A uns 2 quilòmetres, en mig d'un espès bosc, es deixa el cotxe i es baixa a la dreta, segons el sentit de la marxa. S'ha de creuar una riera i pujar un petit turó. Uns 100 metres més endavant, al marge esquerre del barranc de les Oliveres, es troba la petita boca de la cavitat. De difícil localització.
Coordenades únicament orientatives de la zona on aproximadament s'hauria de trobar la cavitat.

Les úniques dades que coneixem d'aquesta cavitat són les proporcionades per membres del Grup Espeleològic Pedraforca (AEP) de Barcelona que l'exploren i topografien el 21 de gener del 1989.

topo 0: Forat de les Oliveres

1. GEP (1990).- “Recull de cavitats inèdites (1)”. Fulls Periòdics d'Informació General (31). Federació Catalana d'Espeleologia. Barcelona.