Forat de la Torre dels Moros

Avenc de 5 metres de fondària a Oliola.

Boca de 0'40X0'40 metres que dóna pas a un pouet de 4 metres de fondària, en un extrem de la base s'arriba al punt de màxima fondària, 4'5 metres.
No es disposa de topografia.
  • Municipi: Oliola
  • Comarca: Noguera
  • Unitat: Altiplà de la Segarra
  • Granunitat: Depressió Central
  • Litologia: Guixos

Des de la carretera que va de Ponts a Calaf, situats prop de quilòmetre 4, en la cruïlla que porta a Cabanabona i Guissona, seguirem aquesta i només creuar el pont sobre el riu Llobregós, als 250 metres a l'esquerra ens dirigirem cap a la Torre del Baró i el Mas d'en Bru, des d'aquest surt una pista en direcció S paral·lela a la carretera i que en uns 500 metres ens situa al peu del turó de la Torre dels Moros, cal seguir el sender que hi puja i quasi arribant al cim en mig del camí i al fons d'una trinxera s'obre la cavitat.
Coordenades aproximades sense massa fiabilitat.

Explorat per la SIE del CEA el 1971.
Segons darreres informacions, prop d'aquesta cavitat hi havien els Forats nº 1 Nº 2 i Nº 3 de la Costa dels Moros, aquests estaven situats al vessant N de la carretera de Calaf a Ponts just davant de la Cruïlla amb la carretera de Cabanabona i Guissona. Al realitzar les obres de l'ampliació de la carretera sembla ser que van destruir aquestes tres cavitats.

1. Ferro i Guitart, Antonio.(1972).-“Avance al catastro del karst en yesos de la cuenca del río Llobregós”. EspeleSie (11):55-73.SIE-CE Àliga. Barcelona.
  2. Gàzquez i Pons, Josep Lluís.(1995).-“Catàleg Espeleològic de la Noguera”. Grallera (3-4):1-90. GELL – CE Lleida.