Coves de Roques Altes

Cova de 15 metres de recorregut a Isona i Conca Dellà

Es tracta d'un conjunt de petites coves a tocar unes de les altres, la més interessant  fa uns dos metres de desnivell i 15 metres de recorregut.  Es força difícil l'accés a l'interior de les coves degut a la gran quantitat d'esbarzers.
  • Municipi: Isona i Conca Dellà
  • Comarca: Pallars Jussà
  • Unitat: Boumort, el
  • Litologia: Travertins

Des d'Isona seguirem la carretera LV-5113 en direcció a Conques durant 2 quilòmetres, en aquest punt girarem a la dreta i agafarem la carretera C-1412bz la qual seguirem durant 1'3 quilòmetres on girarem a l'esquerra en direcció als estanys de Basturs al cap de 1'7 quilòmetres arribarem a l'aparcament dels estanys. Aquests estanys són d'origen càrstic, com el de Banyoles i el de Montcortès. Des d'ací seguirem la carretera durant 150 metres, en aquest punt la carretera comença a baixar i a l'esquerra es forma un talús vertical. Cal anar per sobre el talús pel costat dels camps de conreu, al final d'aquest trobem un camí que al cap de 70 metres en situa en un altre camp de conreu, el travessem pel mig i als 70 metres trobem a l'esquerra  del camp de conreu un petit estrat rocós de poc més de 2 metres d'alçada  on es troben les coves.

Explorada l'agost de 1973 per Tere Cuñé i Xavier Bellés.
El 2 d'octubre del 2009 col·laboradors de l'Espeleoindex aporten noves dades i les coordenades de la situació de la cavitat.

topo 0: Coves de Roques Altes

foto 0: Coves de Roques Altes
foto 1: Coves de Roques Altes

Dades inèdites aportades per Xavier Bellés.