Coves de les Gatoses

Dues petites coves, de 6 i 4 m., a Esparreguera

La cova superior ha estat originada pel desplaçament de la roca entre dos plans d'estratificació. Secció regular en forma de V i 6 metres de recorregut.
La inferior, pocs metres per sota de l'altra, és una saleta de forma oval i sostre pla, de tan sols 4 metres de recorregut, tancada per blocs i sediments. Està en el contacte entre els travertins i el conglomerat.
  • Municipi: Esparreguera
  • Unitat: Sant Salvador de les Espases - Serra de Rubió
  • Litologia: Travertins
  • Última revisió: 2014-09-11 12:45:02

Es troba en el peu d'un cingle per sobre de la C-55, a uns 415 metres a l'E (E9N) de Can Paloma i a uns 250 metres al S de la Puda de Montserrat. En aquest cingle hi ha una zona d’escalada coneguda com “Les puces”.
En el punt Km. 7,35 de la carretera C-55 d'Abrera a Manresa, cal agafar un desviament, la B-113. En el Km. 4,1, una pista, sovint tancada, ressegueix un vinyet. En un punt on la pista fa un gir de 90º a la dreta, surt en direcció N el sender que ens portarà fins al peu del cingle.
Un cop aquí cal anar cap a l’esquerra (E), pujant i seguint la cinglera una quarantena de metres.

Es localitzen el 2014, quan s'intentaven retrobar les altres cavitats de la zona explorades 30 anys abans pel mateix ERE del CEC.

topo 0: Coves de les Gatoses

foto 0: Coves de les Gatoses
foto 1: Coves de les Gatoses

• Dades inèdites facilitades per Toni Inglès i Martí Romero (ERE – CEC)