Cova Nº1 del Duc

Petita cova de 17 m. de recorregut al Fondo del Tro (Sitges)

Es tracta d'una balma de 4 metres d'alçada i 2,5 d'amplada. A la paret dreta trobarem una galeria penjada a 3 metres del terra. Una fàcil escalada ens porta a una còmoda galeria d'una amplada mitja d'1,5 metres que al final s'estreny fins assolir un petit pou d'1,6 metres on finalitza la cavitat.
  • Municipi: Sitges
  • Comarca: Garraf
  • Unitat: Garraf, el
  • Última revisió: 2015-11-13 07:11:30

Des de la carretera C-31 cal agafar la desviació que porta a Vallcarca (km. 168,7). Cal vorejar les instal·lacions de la pedrera i seguir sempre cap a la dreta, en direcció a Campdàsens. La pista passa per sota de l'autopista, segueix paral·lela a ella i torna a passar per sota per continuar en forta pujada. Uns 250 metres abans d'arribar a Campdàsens trobarem Can Fontanilles. A 60 metres abans surt a l'esquerra una pista que seguirem fins a sota de la conducció, on deixarem el cotxe. Seguirem la pista i deixarem a l'esquerra un desviament. Poc després finalitza la pista i cal seguir un camí que baixa pel fons d'una riera fins arribar al fondo del Tro on trobarem unes fites que ens ajudaran a la tornada. Baixarem pel llit del fondo i després d'uns 250 metres, veurem les cavitats fàcilment a la paret de l'esquerra, uns 30 metres per sobre del torrent. Haurem de pujar entre la vegetació i sense camí.
De les tres cavitats és la situada més al N.

Conegudes des de temps immemorials. Citades en algunes relacions de cavitats amb interès arqueològic. Excavades cap a finals dels anys 1950 per Joan Bellmunt (CEB Museu Balaguer, Vilanova i la Geltrú).

topo 0: Cova Nº1 del Duc

foto 0: Cova Nº1 del Duc
foto 1: Cova Nº1 del Duc

• Totes les dades, coordenades i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Dades: J. Cuenca; F.X. Samarra i J. de Valles.