Cova Morta

Petita cova d'uns 22 m. de recorregut sota la Cort Fosca (Serra de l'Obac)

El més remarcable de la cavitat és sens dubte la boca, la qual assoleix els 10 metres d'alçada i quasi 7 d'amplada. És un pòrtic d'entrada prou impressionant que s'embalma a l'esquerra, presenta un sostre fals donat que resta obert a l'exterior i que només es tanca quasi completament a causa d'uns blocs encaixats. Un cop passem els primers metres, els sostre perd alçada i es tanca completament.
La cavitat queda dividida en dues parts a causa d'una gran roca d'uns 2,5 metres d'alçada. Passat aquest punt ens queden encara 12 metres de recorregut. El sostre s'abaixa notablement (fins arribar als 4 metres) i ens comencem a trobar amb les úniques formacions, unes poques estalactites i una presència més o menys important d'anemolites.
  • Municipi: Mura
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Obac, Serra de l'
  • Última revisió: 2014-04-24 14:42:12

Al SO del turó del Pujol de Matarrodona.
Per arribar-hi cal sortir de de l'Alzina del Salari (km. 11,200 de la carretera de Terrassa a Mura), passar pels Graons de Mura fins arribar al Coll de Boix. Des d'aquí i cap a ponent neix un camí cap a ponent que es dirigeix cap a Puigdoure i Matarrodona; just a l'inici trobem a l'esquerra un segon camí que tot revoltant la capçalera del Sot de Matarrodona ens porta fins el Pujol. A l'esquerra apareix el camí que ve del Coll de Tanca i fons de la Pola (un altre itinerari alternatiu).
Cal anar acostant-se a la Cort Fosca i, abans d'arribar girar a l'esquerra (direcció S), anar a trobar una canal molt dissimulada per la vegetació i que baixa fins a la cova.

Les úniques dades que tenim són les proporcionades per membres de la SIS – CE Terrassa que la localitzen, exploren i topografien el juny del 1987.

topo 0: Cova Morta

foto 0: Cova Morta

1. Badiella, X.; Casas, J.; Felip, L.; (1988).- “Les cavitats del Pujol de Matarrodona” SIS (11): 96-108 /Arxiu del Centre Excursionista de Terrassa (53): 212- 224. CE Terrassa.
  1. Badiella, Xavier (1987).- “La Cova Morta” Circular interior de la SIS (21): 1. SIS – Centre Excursionista de Terrassa.
  • Fotografia extreta del blog: trailsantllorenc (de Lluís R. Hernández, Matadepera)