Cova I Balma de la Sapa

Petites coves marines a Sant Feliu de Guíxols

La balma de la Sapa és una gran arcada molt propera a la Cova de la Sapa (de la que no tenim detalls concrets) i que molta gent confon una amb l'altra.
Tan la part visible com la submarina tenen escassos metres de profunditat dins la roca. L'amplada és força notable, així com l'alçada, que fàcilment supera els 10 m.
  • Municipi: Sant Feliu de Guíxols
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Gavarres, les
  • Litologia: Granits
  • Última revisió: 2019-07-23 09:08:10

Des de Sant Feliu de Guíxols cal prendre la carretera GI-682 en direcció a Tossa de Mar. Abans d'arribar al Canyet, trobem a l'esquerra la urbanització de Puntabrava; cal seguir sempre el carrer que ens surt a l'esquerra fins arribar a una zona de pàrquing des d'on parteix un camí que, amb escales d'obra, baixa fins a la mateixa línia de costa, en un lloc anomenat embarcador de Mas Pei. Des d'aquí cal seguir la costa en direcció S i superar la primera punta de roca fins a localitzar la Cova de la Sapa (no tenim detalls d'ella). Tot seguit trobarem un gran entrant a la roca que, tot i que les dimensions fan pensar en una cova, sols és una balma que forma un gran arcada i que molta gent pren com la Cova de la Sapa.

Cavitats conegudes d'antic pels pescadors de la zona. Molt conegudes per ser observades durant els creuers turístics i pels practicants de càiac.

1. Valles, Jordi de (2010).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol.4: 397 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia