Cova G d'Olopte

Petita cova de 13 m. de recorregut prop d'Olopte (Isòvol).

Estreta galeria en forma de meandre on a meitat de recorregut trobem a l'esquerra un petit conducte amb algunes formacions litogèniques. A la mateixa boca d'entrada a un nivell superior es troba una curta galeria ascendent de tan sols 3 metres de longitud.

• Municipi: Isòvol
  • Comarca: Cerdanya
  • Unitat: Alt Segre
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2021-10-10 11:40:14

Per la carretera N-260, en direcció de Bellver de Cerdanya a Puigcerdà, poc abans del quilòmetre 191 hi ha el desviament de la carretera GIV-4032 que porta al poblet d'Olopte. Des de l'entrada del poble cal seguir el carrer Església fins arribar al carrer A, de l'esquerra surt un carrer en baixada que de seguida es converteix en camí fins arribar a un pont que creua el riu Duran, només creuar el pont seguirem en direcció N, un corriol aigües amunt durant 140 metres i remuntarem uns 40 metres des del corriol el vessant dret hidrològic del riu Duran, en el costat dret segons la marxa trobarem una petita cinglera on s'obre la cavitat.

El grup de les coves d'Olopte catalogades des de la lletra “E” a la “I”, van ser explorades i topografiades per membres de l'ERE-CEC pels voltants del 1966, encara que van restar inèdites fins l'any 1978 quan el company Josep Castell (epr) les va facilitar per al primer volum del Catàleg Espeleològic de Catalunya (1978).

topo 0: Cova G d'Olopte

foto 0: Cova G d'Olopte
foto 1: Cova G d'Olopte
foto 2: Cova G d'Olopte
foto 3: Cova G d'Olopte
foto 4: Cova G d'Olopte
foto 5: Cova G d'Olopte

1. Borràs, J.; Miñarro,JM.; Talavera, F: (1978).-Catàleg espeleològic de Catalunya. Vol. 1 (l'Alt Urgell i la Cerdanya): 166. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Valles, Jordi de (2009).-”Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Ripollès”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.3):1-381. EC Gràcia/FCE.
  • Revisió de coordenades dades i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC). Actualització octubre de 2021.