Cova E d'Olopte

Petita cova de 15 m. de recorregut prop d'Olopte (Isòvol).

Presenta una boca d'accés dividida en dues galeries que als pocs metres de l'entrada conflueixen en una de sola, per als pocs metres més enllà restar curullada pels sediments.
  • Municipi: Isòvol
  • Comarca: Cerdanya
  • Unitat: Alt Segre
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2021-10-10 11:33:57

Per la carretera N-260, en direcció de Bellver de Cerdanya a Puigcerdà, poc abans del quilòmetre 191 hi ha el desviament de la carretera GIV-4032 que porta al poblet d'Olopte. Des de l'entrada del poble cal seguir el carrer Església fins arribar al carrer A, de l'esquerra surt un carrer en baixada que de seguida es converteix en camí fins arribar a un pont que creua el riu Duran, seguirem el camí aigües avall durant uns 180 metres. La cavitat es troba a uns 65 metres al N de la Cova Gran, a mig camí entre aquesta i la cova B. La cova es localitza a uns 30 metres per damunt camí que segueix paral·lel el riu Duran en el vessant dret hidrogràfic, en el mateix esperó rocallós on es troba la cova D, des d'aquesta cal seguir uns pocs metres cap el S i girar a la dreta per la base de la paret de les vies d'escalada. La petita boca es veu des del camí que va paral·lel al riu Duran.

El grup de les coves d'Olopte catalogades des de la lletra “E” a la “I”, van ser explorades i topografiades per membres de l'ERE-CEC pels voltants del 1966, encara que van restar inèdites fins l'any 1978 quan el company Josep Castell (epr) les va facilitar per al primer volum del Catàleg Espeleològic de Catalunya (1978).

topo 0: Cova E d'Olopte

foto 0: Cova E d'Olopte
foto 1: Cova E d'Olopte
foto 2: Cova E d'Olopte

1. Borràs, J.; Miñarro,JM.; Talavera, F: (1978).-Catàleg espeleològic de Catalunya. Vol. 1 (l'Alt Urgell i la Cerdanya): 166. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Valles, Jordi de (2009).-”Berguedà, Cerdanya, Garrotxa, Ripollès”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol.3):1-381. EC Gràcia/FCE.
  • Revisió de coordenades i fotografies facilitades per Alfred Montserrat i Mariona Vázquez (ERE – CEC).
  • Situació, revisió coordenades i altres fotos facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) i Francesc Rubinat (ERE-CEC). Actualització octubre de 2021.