Cova de Nadell

Cova de 22 metres de recorregut a l'Hospitalet de l'Infant.

Cova amb una espectacular boca de 14x19 metres. A l'interior, la galeria en pendent ascendent manté unes mides d'11x8 metres, quasi al final i en el costat dret hi trobem una galeria de curt recorregut que acaba en una petita saleta de 3x1,50x3,45 metres.
  • Municipi: Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Muntanyes de Vandellós - Tivissa
  • Última revisió: 2020-09-25 16:38:46

A la carretera C-44 de l'Hospitaler de l'Infant a Masriudoms, en el km 3,710 al costat esquerre de la carretera hi ha dos accessos a sengles pistes. Està prohibit girar, cal anar fins a Masriudoms per girar i tornar en direcció contraria, i accedir per la primera de les dues pistes esmentades, al cap de 100 metres deixarem el vehicle i del costat esquerre de la pista surt el PC-R 90 que seguirem fins el Collet de Puntalt, a partir d'aquí seguirem la carena en direcció N fins trobar el primer desviament a l'esquerra que ens durà a la cova. El recorregut total és d'uns 2 quilòmetres.

Cavitat força coneguda ja d'antic. Citada per Josep Iglésies i Joaquim Santasusagna a la seva guia excursionista: Del Camp de Tarragona a l'Ebre (Reus, 1931) on diu que s'havien arribat a tancar mil caps de bestiar.
També apareix citada en el Catàleg Espeleològic de Catalunya Vol.7 (1984), on tan sols s'esmenta la mateixa situació que reflecteix la guia excursionista d'Iglésies i Santasusagna.

topo 0: Cova de Nadell

foto 0: Cova de Nadell
foto 1: Cova de Nadell
foto 2: Cova de Nadell
foto 3: Cova de Nadell
foto 4: Cova de Nadell
foto 5: Cova de Nadell

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Arcadia Cabanas i Francesc Rubinat (ERE-CEC). Setembre de 2020.