Cova de les Guilloteres

Cova de 47 metres de recorregut a Amer.

La cavitats 'estructura en una xarxa de diàclasis que s'entrecreuen dins d'un paquet de gresos.
Per una boca situada a prop del cim, accedim verticalment a una diàclasi O-E. Si seguim la galeria en sentit descendent, als pocs metres en trobem d'altres que la creuen perpendicularment en sentit N-S, però sense continuïtat. Si seguim per l'altre costat, primer trobem una petita galeria a la dreta, i tot seguit una xemeneia que dóna a l'exterior. Uns pocs metres més endavant, la galeria fa un gir de quasi 90º a l'esquerra en direcció NE, el sostre baixa sobtadament fins formar un estretíssim pas que continua en uns metres de galeria recta fins a l'exterior, per una boca que s'obre al mig d'un petit cingle.
La cavitat té un recorregut de 47,2 metres i un desnivell de 12 metres (+3,80/-8,20).
  • Municipi: Amer
  • Comarca: Selva
  • Unitat: Valls d'Hostoles i d'en Bas
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2021-04-21 10:43:46

Situats a la urbanització Solivent a Amer, al final del carrer Notari Sánchez un cop s'acaba l'asfalt, seguirem el camí de l'esquerra en direcció a la masia de la Crossa, a partir d'ací seguirem el camí de l'esquerra durant uns 650 metres, i desviant-nos a la dreta seguirem aquest camí uns 65 metres on ens desviarem a l'esquerra seguint ens direcció NE fins un pujol aïllat on s'obren les diferents boques de la cavitat.

Exploració realitzada pel GEB el 12 de desembre de 1993.

topo 0: Cova de les Guilloteres

foto 0: Cova de les Guilloteres
foto 1: Cova de les Guilloteres
foto 2: Cova de les Guilloteres

1. Mas Moiset, Jaume. (2005).- “Nota sobre algunes cavitats del T.M. D'Amer (Selva)” Cavernes (25):11-16. GE Badalona
  • Coordenades, situació i fotografies facilitades per Francesc B. Ricart.