Cova de la Carruva

Petita cova d'uns 30 m. de recorregut a la Serra de Cavalls

Una boca ovalada dóna pas a una saleta que també comunica a l'exterior per una obertura prop del sostre. Tot el fons d'aquesta saleta és un fort talús per on s'assoleix una petita galeria situada en un nivell superior.
Cavitat estructurada sobre uns plans d'estratificació fortament plegats que arriben a la subverticalitat.
  • Municipi: Gandesa
  • Comarca: Terra Alta
  • Unitat: Serres de Pàndols i de Cavalls
  • Última revisió: 2015-11-19 13:14:35

Sortint de Gandesa en direcció al Pinell de Brai, al cap d'uns 2,50 km. s'inicia a l'esquerra un camí que recorre la vall de les Carruves. Al cap d'un quilòmetre de seguir-lo, trobem a mà dreta el camí que puja a l'ermita de Sant Marc i ben aviat, a l'esquerra, s'ha de prendre el camí que s'enfila cap a la Carabassa i va seguint la carena de l'extrem SO de la Serra de Cavalls. Hi ha un moment que aquest camí fa una ziga-zaga i canvia de vessant cap a la vall de les Carruves. La cova, prou visible, es troba una mica més endavant a una vintena de metres per sota de la cresta.

Les úniques dades que es coneixen són les donades pels membres del GERP (Sant Just Desvern) que la van explorar i topografiar el juny del 1987.

topo 0: Cova de la Carruva

1. G.E. Rat-penats (1989).- “Contribució al catàleg espeleològic de la Terra Alta”. Exploracions (13): 39-50. EC de Gràcia. Barcelona.