Cova d'en Tascó

Balma força gran a les muntanyes de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

Es tracta d'una gran balma de 19 metres d'amplada total, el pòrtic és de 14,6 m per 2,50 m d'alçada mitja. La planta és lleugerament ascendent en direcció N fins assolir els +3,60 metres, i té 7,20 metres de fons.
  • Municipi: Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant
  • Comarca: Baix Camp
  • Unitat: Muntanyes de Vandellós - Tivissa
  • Última revisió: 2020-12-01 08:45:40

A la carretera C-44 de l'Hospitaler de l'Infant a Masriudoms, en el km 3,710 al costat esquerre de la carretera hi ha dos accessos a sengles pistes. Està prohibit girar, cal anar fins a Masriudoms per girar i tornar en direcció contraria, i accedir per la primera de les dues pistes esmentades, seguirem la pista Camí dels Pous d'en Cirici que en bona part del recorregut està cimentada. Després de 1,63 quilòmetres arribem a una cruïlla on cal seguir a l'esquerra, quan portem recorreguts 3 quilòmetres des de l'inici, arribem al coll de les Portes on aparcarem. De la dreta surt un sender que puja fins la propera carena i tot seguit baixa a buscar el primer torrent en direcció O, el sender passa pel bell mig del torrent fins arribar a la cova d'en Tascó, en un recorregut de 520 metres des del vehicle.

Cavitat coneguda d'antic.

topo 0: Cova d'en Tascó

foto 0: Cova d'en Tascó
foto 1: Cova d'en Tascó
foto 2: Cova d'en Tascó
foto 3: Cova d'en Tascó

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat facilitades per Arcadia Cabanas i Francesc Rubinat (ERE-CEC) novembre de 2020.