Cova d'en Joan Olivé

Petita cova de 14 m. de recorregut vora el Mas d'en Carles (Rojals, Montblanc)

Formada per una única galeria de conducció forçada i seccions de petites dimensions. Als 14 metres de l'entrada resta impracticable, però té possibilitats de continuació si es fes una desobstrucció.
  • Municipi: Montblanc
  • Comarca: Conca de Barberà
  • Última revisió: 2014-10-27 16:13:37

Des del poblet de Rojals (Montblanc), cal sortir cap a l'O per la pista que porta al coll de Mola. Al poc i a l'alçada de la Costa Roja, prendrem una pista a l'esquerra (tancada) i seguirem el GR-171 fins a una nova bifurcació a l'esquerra que va baixant per la capçalera del barranc de la Baridana. Seguint aquest camí (senyalitzat) arribarem al Mas d'en Carles, balma murada on destaca el conjunt de pintures rupestres de caràcter esquemàtic i situada al vessant esquerre del barranc del Pirro (segons l'ICC) o de la Baridana (segons altres mapes). A uns 10 metres a l'O per sota el Mas d'en Carles, en un lloc de pràctiques d'escalada, es troba aquesta petita cova.

L'única informació que disposem és la procedent de l'exploració que membres del GIEM – Club Excursionista Montblanc van fer el 6 de març del 1993.