Avenc de l'Obaga

Petit avenc de 7 m. de fondària a la zona de la Bartra (Muntanyes de Prades)

Es tracta d'una esquerda de despreniment que origina una galeria en rampa de fort desnivell i d'uns 15 metres de longitud. Al fons, els blocs tanquen la diàclasi i a la part més baixa es troba una estreta gatera vertical que no s'ha pogut continuar.
Segurament es tracta de la mateixa esquerda que origina el veí Avenc del Ginebró i que segueix al llarg de tota la carena, essent taponada per blocs en diferents trams.

• Municipi: Montblanc
  • Comarca: Conca de Barberà
  • Última revisió: 2013-10-28 16:03:58

Des de Montblanc prendrem la carretera TV-7042 fins el poblet de Rojals i des d'aquí la pista que va cap al llogarret de la Bartra. Quan la pista creua el GR-171 cal anar fins al proper refugi de Cogullons i des d'aquí seguir pel sender que va cap a la Bartra, passant per la font del Grèvol i seguir fins a la font Freda. Dos cents metres més endavant veurem un cingle a la dreta, el qual caldrà remuntar per l'esquerra fins arribar a la part superior, a frec de cingle es troba l'Avenc del Ginebró. Continuarem 400 metres en direcció SE per dalt la carena fins a trobar la notable boca de l'Avenc de l'Obaga.
Coordenades aproximades i sense gens ni mica de fiabilitat.

Cavitat localitzada i explorada per membres del GIEM – Club Excursionista Montblanc el març del 1993.