Cigalèra Deth Sarrahèra

Petit avenc de 10 m. de fondària a la Vall d'Aran

Constituïda per un pou de 10 metres de desnivell i a la seva base, per una rampa ascendent, es pot accedir a una galeria molt alta situada a un nivell intermedi i que acaba taponada per sediments i blocs.
  • Municipi: Vielha e Mijaran
  • Comarca: Val d'Aran
  • Unitat: Val d'Aran
  • Granunitat: Pirineu Axial
  • Última revisió: 2019-06-06 04:29:56

A la vall del Sarrahèra, en un estret barranc lateral que baixa de la Passada del Nebot.
L'itinerari a seguir s'inicia en la mateixa pista que es pren per anar a la Cauva dera Hònt Hereda (a la sortida N del túnel de Vielha), un cop passat el barranc de Sarrahèra, cal deixar-la uns 200 metres més endavant i pujar per uns prats fins retrobar el barranc, on la vall ja és més ampla i transitable. Més amunt es troba una cabana de pastors, passada la qual cal creuar el riu i seguir per sota mateix de la impressionant paret de la Pala de Sarrahèra i l'agulla del Tüc des Hennes; es travessen unes surgències i, superant l'últim pendent, s'arriba a uns plans situats sota mateix de la Passada del Nebot. Cal remuntar un estret barranc que baixa d'aquest punt, just al costat d'uns forats d'origen artificial. Remuntats uns 100 metres trobarem la cavitat penjada a la dreta, uns 30 metres sobre el barranc. El vol de les gralles que hi nien a l'interior pot servir d'ajut per a la seva localització.

Descoberta i explorada per membres de la SIE – CEA l'estiu de 1985

topo 0: Cigalèra Deth Sarrahèra

1. Guarro, J. (1986).- “Exploracions a la Val d'Aran” EspeleoSie (28): 12-18. SIE del CE Àliga. Barcelona.
  • Coordenades actualitzades facilitades per Josep Guarro.