Cau del Duc d'ullà

Petita cova d'interès arqueològic al Montgrí

Boca arrodonida d'uns 4 metres de diàmetre. Després del primers 4 metres de galeria horitzontal, la galeria davalla suaument durant uns 10 metres fins a tancar-se.
No es disposa de topografia.
  • Municipi: Ullà
  • Comarca: Baix Empordà
  • Unitat: Montgrí, el
  • Última revisió: 2017-10-27 15:58:09

Al vessant SE de la Muntanya d'Ullà. Es pot accedir per la pista que d'Ullà arriba a Santa Caterina; abans d'arribar-hi cal seguir a la dreta cap al coll de Santa Caterina o de la Creu. D'aquí surt un caminoi cap a ponent que en uns 400 metres porta a la boca del cau, enlairada uns pocs metres.

Coneguda des de temps immemorials. Les primeres referències les proporcionen M. Pallarès i Ll. Pericot que l'any 1922 fan les primeres excavacions, trobant materials molt semblants als del Cau del Duc de Torroella.

foto 0: Cau del Duc d'ullà

1. Arbusé, N. (2005).- El Montgrí pas a pas. 174 pp. Cossetània Edicions. Valls.
  1. Borràs, J.; Miñarro, JM.; Talavera, F. (1982).- Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol. 6): el Baix Empordà, el Gironès, la Selva, l’Osona, el Vallès Oriental i el Maresme: 290 pp. Ed. Políglota. Barcelona.
  1. Canal, Josep; Soler, Narcís (1976).- El paleolític de les comarques gironines. 190 pp. Servei Investigacions Arqueològiques Diputació de Girona – Associació Arqueològica de Girona – Centre d'Estudis Comarcals de Banyoles.
  1. Pallarès, M.; Pericot, L. (1927).- “Pintures i gravats rupestres”. Anuari Institut d'Estudis Catalans (7): 3-64. Barcelona.
  1. Pericot, L. (1939).- “Cuevas sepulcrales del Montgrí”. Ampurias (1): 113-137. Barcelona.
  1. Valles, Jordi de (2010).- Catàleg Espeleològic de Catalunya. Vol.4: 397 pp. Espeleo Club de Gràcia / Federació Catalana d'Espeleologia
  • Foto boca extreta del web: dexcursio.net (post del 14-12-2015)