Bauma de la Miranda

Coneguda balma a les Masies de Voltregà

Es tracta d'una balma excavada en gresos, d'uns 4 metres de fons, una amplada de 9 metres i una alçada màxima de 2,50 metres. La cavitat està condicionada amb una barana de fusta i un banc per a seure i gaudir del paisatge. També hi ha un petit safareig que fa la funció d'abeurador d'ocells i fauna local.
  • Municipi: Masies de Voltregà, Les
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Altiplà del Lluçanès
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2020-04-10 04:11:40

Des de Sant Hipòlit de Voltregà, anirem per la BV-4608, i als volts del kilòmetre 15, passat el mas de Puiggròs, girarem a l'esquerra direcció al mas Serratosa. Aquí podem aparcar el vehicle i seguir el sender senyalitzat que porta a l'ermita de Sant Martí Xic. Caminant, caminant, arribarem a l'interessant mas Serratosa, passat aquest trobarem un dipòsit d’aigua. En aquest punt encetarem la pujada cap al grau de Serratosa, creuarem una pista forestal, que més tard tornarem a trobar. Arribats a aquesta pista, veurem que a la banda esquerra puja un petit corriol (hi ha un senyal de refugi), el camí es troba ben condicionat amb baranes i bancs. Alguns minuts més tard, i abans d'arribar a una petita cabana de fusta, trobarem a la dreta la balma de la Miranda. El recorregut aproximat és d'uns 30 minuts.

Aixopluc conegut des de temps immemorials, molt utilitzada per la gent de la contrada, doncs forma part d'un dels itineraris que menen a l'emblemàtica ermita de Sant Martí Xic i al castell de Voltregà.

topo 0: Bauma de la Miranda

foto 0: Bauma de la Miranda
foto 1: Bauma de la Miranda

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del web: geb.cat (del Grup d'Espeleologia de Badalona). Apunt del 4-2-2020. Dades: Enric Porcel i Gisela Porcel (GEB)