Barbot Negre

Cova d'uns 9 metres de recorregut a Sant Quirze Safaja

Boca de 24 metres d'amplada i 5 metres de fons, a l'interior té una petita coveta que comença en rampa a -2,30 metres i gira a l'esquerra remuntant entre formacions i petits gours. El recorregut és de 9,35 metres. Tota la cavitat té unes formacions força grans i espectaculars.
  • Municipi: Sant Quirze Safaja
  • Comarca: Moianès
  • Unitat: Cingles de Bertí - Vall del Tenes
  • Litologia: Travertins
  • Última revisió: 2017-01-15 10:15:58

Des de Riells del Fai seguirem el carrer de Vallderrós fins el pont que travessa el torrent de Llòbrega, un cop creuat seguirem a la dreta per una pista fins el dipòsit d'aigua del poble. Seguir el camí que surt del dipòsit d’aigua. Sempre en pujada. El segon trencall a l’esquerra. Una mica més amunt nou trencall a l’esquerra per anar al Barbot Petit i a la Cova de Vallderrós. Per arribar a aquesta última, uns metres abans del Barbot Petit cal baixar, ajudat per una corda de plàstic fixa, per després remuntar una mica fins a la balma.
Per anar al Barbot Negre s’ha de retrocedir fins a l’últim trencall que s’ha fet a l’esquerra i continuar camí amunt en direcció als travertins de color fosc que queden sobre el camí.

Coneguda des de temps immemorial.
Situada de sempre en el torrent de Bertí, segons l'ICGC seria el torrent del Traver.
Actualitzem la fitxa (gener 2017) ja que s'ha detectat que en el treball de Collado i Sandoval (2000) hi ha una confusió respecte al nom de les cavitats ressenyades. El que ells diuen Barbot Negre en realitat és la Cova de Vallderrós i viceversa.

topo 0: Barbot Negre
topo 1: Barbot Negre

foto 0: Barbot Negre
foto 1: Barbot Negre
foto 2: Barbot Negre

1. Borràs J.; Miñarro, J.M.; Talavera, F.(1982).-”el baix empordà, el gironès, la selva, l'osona, el vallès oriental i el maresme”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (Vol. 6):276. Ed. Políglota. Barcelona.
  2. Collado Roura, Mariàngels; Sandoval Espinal, Jaume.(2000).-”Vallderrós (torrent de Bertí)”. Excursionisme (292):242-247. UEC. Barcelona
  • Revisió de fitxes, coordenades i fotografies facilitades per Alfred Montserrat (ERE – CEC)