Balma Nº2 del Borrut

Balma de 8 metres de fons a Odèn.

És més petita i de menys alçada que la nº 1, però travessa la roca i surt al costat del mateix del sender pel que baixem.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2015-11-27 12:53:25

Està situada en el cingle de la banda dreta de la carretera L-4241b poc després del quilòmetre 18, just davant del trencall d'Encies, a la capçalera del torrent del Borrut.
Per arribar-hi, baixarem per la roca mateix, en direcció E, al costat de les alzines i boixos. Més avall, de seguida trobarem un petit sender abandonat. Trobarem una cruïlla de corriols; seguirem per l'esquerra baixant el cingle mateix amb molta precaució. El sender gira cap a l'esquerra tot planejant per una petita rua. A sota de la mateixa paret, a l'esquerra, veurem la balma.
Coordenades aproximades sense gaire precisió.

Les úniques dades que coneixem de la cavitat, són les aportades per Salvador Codina que la va explorar el 2003.

topo 0: Balma Nº2 del Borrut

1. Codina, S.(2003).-”Balmes del Borrut”. Corriol (131):10-11. CE Solsonès.
  2. Valles, Jordi de,(2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):272-273. ECG-FCE.