Balma Nº1 del Borrut

Balma de 5 metres de fons a Odèn

Té uns 5 metres de fons per 10 metres d'amplada, i uns 2 metres d'alçada a l'entrada, baixant el sostre progressivament fins el final.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2015-11-27 12:49:18

Està situada en el cingle de la banda dreta de la carretera L-4241b poc després del quilòmetre 18, just davant del trencall d'Encies, a la capçalera del torrent del Borrut.
Per arribar-hi, baixarem per la roca mateix, en direcció E, al costat de les alzines i boixos. Més avall, de seguida trobarem un petit sender abandonat. Trobarem una cruïlla de corriols; primer seguirem el de la dreta, planejant, seguint una petita rua pel mig del cingle que ràpidament ens portarà a la balma.
Coordenades aproximades sense gaire precisió.

Les úniques dades que coneixem de la cavitat, són les aportades per Salvador Codina que la va explorar el 2003.

topo 0: Balma Nº1 del Borrut

1. Codina, S.(2003).-”Balmes del Borrut”. Corriol (131):10-11. CE Solsonès.
  2. Valles, Jordi de,(2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):272-273. ECG-FCE.