Balma del Mugró

Balma a l'agulla del Mugró (Odèn).

És una balma de 5 metres de fons, amb una forta rampa per entrar.
  • Municipi: Odèn
  • Última revisió: 2016-12-28 11:16:15

Partirem de Cambrils per la carretera que va a Alinyà; a la collada de Llinars girarem a l'esquerra pel camí forestal que puja al pla de les Guàrdies en direcció sud, i a la collada de les Guàrdies aparcarem el cotxe en el lloc més adient.
A partir d'aquí seguirem a peu el camí forestal que puja en direcció nord-oest, deixant poc a poc la carena i baixant per un fort pendent que es transforma en una carena fins a la collada dels Obacs.
Aquí deixarem el camí que canvia radicalment de direcció i baixa cap a les Anoves. Nosaltres seguirem cap al sud per la carena fins la roca del Mirador, aquest és un petit tossal amb una gran visió sobre la vall de la Móra Comtal. Ens dirigirem cap a ponent, primer planejant i després baixarem a una collada al costat de l'esvelta agulla del Mugró, on en la seva cara N, trobarem la balma.

Coneguda d'antic a la zona.

topo 0: Balma del Mugró

1. Codina, Salvador.(2001).-”Ruta espeleològica per la carena de la serra dels Obacs”. Corriol (122):10-11. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):336. EC Gràcia/FCE.