Balma de Rocagiberta

Gran balma a Talamanca (el Bages)

La balma té una amplada d'un centenar de metres, encara que la meitat E no s'ha pogut visitar a causa de l'espessa vegetació que l'envaeix, amb una fondària màxima d'uns 10 metres, tot i que la fondària mitjana no deu superar els 3 metres. És força alta, uns 30 metres.
No es disposa de topografia.
  • Municipi: Talamanca
  • Comarca: Bages
  • Unitat: Moianès, el
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2017-08-31 04:17:19

Des de Talamanca cal agafar una pista que passa pel darrere del castell i baixa cap la riera de Talamanca, a l'alçada del molí del Menut. Cal seguir per la pista, que ara travessa la riera i puja per l'altre vessant. Des del molí hem de seguir durant 1200 metres, on la pista es divideix en dos. Aquí deixarem el cotxe. De la cruïlla surt un camí en direcció NE que ens portarà directament a la balma després de recórrer 650 metres. La balma és visible de lluny.

Coneguda de temps immemorials.

foto 0: Balma de Rocagiberta
foto 1: Balma de Rocagiberta

• Totes les dades i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 20-6-2017