Balma de la Font Guillera

Allargada balma a Lluçà/Prats de Lluçanès

Es tracta d'una allargada balma de 58 metres de llargada, pràcticament rectilínia en direcció N-S, amb una amplada mitjana d'uns 2 metres, llevat de la part central, on arriba als 6 metres. La major part té una alçada entre 1 i 2 metres.
  • Municipi: Lluçà
  • Comarca: Osona
  • Unitat: Altiplà del Lluçanès
  • Granunitat: Depressió Central
  • Última revisió: 2017-03-13 17:18:20

Si anem des d'Olost a Gironella per la carretera C-62, poc després de passar la sortida cap a Prat de Lluçanès, al km 17,44, trobarem a la dreta una pista (està indicat amb el rètol indicatiu de la Font de les Coves) que seguirem, deixant a l'esquerra la pista que porta de la Font de les Coves. La pista segueix paral·lela a la carretera i la seguirem fins al pont que la creua, on deixarem el cotxe. Des d'aquí baixarem en direcció NE, ara sense camí, tot cercant l'inici de la riera que neix a la font Guillera (al mapa de l'ICGC: Font Grillera), que es troba tot just sota la línia de conducció elèctrica. Des de la font cal seguir en direcció N, sense perdre alçada i trobarem la balma al cap de 75 metres.
El límit de termes municipals (Lluçà i Prats de Lluçanès passa pel bell mig de la balma.

Coneguda de temps immemorials. Membres de l'Espeleo Club de Gràcia la visiten 16-5-2016 tot fent els treballs de catalogació.

topo 0: Balma de la Font Guillera

foto 0: Balma de la Font Guillera
foto 1: Balma de la Font Guillera
foto 2: Balma de la Font Guillera

• Totes les dades, topografia i fotografies han estat extretes del blog: cavitatsdecatalunya.blogspot (de Jordi de Valles). Apunt del 21-7-2016