Balma de la Cucafera

Balma a la riera de Canalda (Lladurs).

Petita balma molt ben dissimulada i amagada per la vegetació, té 7 metres de fons.
  • Municipi: Lladurs
  • Última revisió: 2016-12-18 11:11:27

Està situada al marge esquerre de la riera de Canalda, darrera mateix de la mola on es troba la balma del Tobogan. Es troba quasi al límit municipal entre Odèn i Lladurs, però pertany a aquest darrer municipi.
Per arribar-hi fàcilment, és millor deixar el vehicle al Cap del Pla, baixar per la font Ferrera, continuant pel corriol que passa per l'ermita de Sant Agustí d'Isanta, i continuar baixant fins la casa d'Isanta, que està en ruïnes, a sota trobarem el camí que baixa fins la riera de Canalda, passant pel costat de la cova de les Portes. Abans d'arribar-hi, seguirem per un corriol abandonat a la dreta, que ens portarà al mig de la riera però més amunt i sense aigua.
Continuarem remuntant uns 500 metres aproximadament, fins que veurem a la dreta una gran paret de difícil accés, on a dalt veurem la balma del Tobogan sota una visera, haurem de remuntar uns 10 metres aproximadament fins que veurem un estrat margós inclinat en la paret de la dreta, el qual anirem pujant pel costat de la paret entre boixos i pins fins a trobar la balma de la Cucafera.
Coordenades aproximades a revisar.

Les úniques dades conegudes són de la visita realitzada per J. Bordetas i S. Codina (CE Solsonès) el 19-4-1997.

topo 0: Balma de la Cucafera

1. Codina, Salvador.(1998).-”Balmes del Tobogan i de la Cuca Fera”. Corriol (109):8-9. Centre Excursionista del Solsonès.
  2. Valles, Jordi de. (2009).-”Alt Urgell, Noguera, Pla d'Urgell, Segarra, Solsonès, Urgell” Catàleg Espeleològic de Catalunya (2):304. EC Gràcia/FCE.