Avencs Nº1 I 2 del Pas dels Llops

Avenc de 46 metres de fondària a Sant Martí de Llémena.

Els avencs nº 1 i 2, estan comunicats entre ells. L'avenc nº 2 disposa d'una boca petita que als pocs metres s'estreny, notant-se el corrent d'aire, a partir d'aquest punt s'inicia un pou de -40 metres que porta fins al fons de la cavitat, en aquest punt es pot seguir per la base de l'esquerda durant uns 30 metres. Al llarg de l'esquerda trobem blocs encastats a les estretes parets els quals formen una mena de inestables galeries. Una d'aquestes galeries la trobem a la part superior del pou de -40 metres, formant una galeria molt irregular, amb ressalts entre blocs i que acaba a uns 6 metres d'alçada sobre la base del pou de l'avenc nº 1. L'avenc nº 1 disposa de dues petites boques d'entrada on un pouet de -5 metres ens situa en una curta galeria que comunica amb un estret pou de -20 metres de fondària.
  • Municipi: Sant Martí de Llémena
  • Comarca: Gironès
  • Unitat: Rocacorba
  • Granunitat: Serralada Transversal
  • Última revisió: 2013-04-07 14:49:16

Sortint des de Sant Martí de Llémena, seguirem per la carretera GIV-5315 en direcció a Granollers de Rocacorba, en el quilòmetre 2,250 a l'alçada de can Perot, ens desviarem a la dreta en direcció a “el Feliu”, seguint en direcció al “clot del Raig”. Al pla delimitat per la cinglera i a menys de 20 metres d'aquesta, existeix una llarga esquerda que es pot seguir al llarg d'uns 500 metres. Els avencs es desenvolupen al llarg d'un tram de 230 metres dins d'aquesta esquerda.
També es pot accedir des de Sant Martí de Llémena pujant pel pas dels Llops, per on es triga 1,30 hores, essent per aquest punt més llarg el camí que l'indicat anteriorment.
Coordenades sense gaire fiabilitat.

Aquest conjunt d'esquerdes eren conegudes pels llenyataires, un pastor de la zona els hi va indicar als membres del GIS de Girona, els quals les exploraren durant la setmana santa de 1972.
Aquestes dues cavitats els seus exploradors les van denominar amb les sigles 0-0-L A-5 a l'avenc nº 2 del Pas dels Llops, i 0-0-L A-6 a l'avenc nº 1 del Pas dels Llops.

topo 0: Avencs Nº1 I 2 del Pas dels Llops
topo 1: Avencs Nº1 I 2 del Pas dels Llops

1. Borrás,J.; Miñarro,JM;Talavera,F.(1982).-”el baix empordà, el gironès, la selva, l'osona,el vallès oriental i el maresme”. Catàleg Espeleològic de Catalunya (vol 6):1-292. ed. Políglota. Barcelona.
  2. Mirambell Roqueta,E; Bosch Codola,J; Estiu Masferrer,R.(1975).-”Estudio espeleológico del sistema cárstico de Sant Martí de Llémena” Revista de Girona (73):77-95. Diputació de Girona.