Espeleo World

Avenc Puig Ronda

Avenc de 19 metres de fondària a Capafonts.

De la boca cal baixar un ressalt i tot seguit un pouet fins la base de la diàclasi, aquesta per un costat es tanca, mentre que per l'altre observem una gatera seriosa amb un fort corrent d'aire, possiblement comunica a l'exterior per la paret del cingle proper.

• Municipi: Capafonts
  • Comarca: Baix Camp
  • Última revisió: 2013-05-27 07:46:01

Des del poble de Capafonts, seguint el GR que va a la Mussara, pujarem al Puig Ronda, visible des de Capafonts (en la majoria de mapes així com a l'ICC, apareix amb el nom de “Picorandan”). Una vegada arribats al puig, el vorejarem per la dreta i baixarem en direcció al poble, al poc temps localitzarem la boca, uns metres a la dreta de la base del motllo del puig.
Coordenades aproximades i de poca precisió.

Les úniques dades que tenim són les facilitades pel GIEM del Club Excursionista de Montblanc, que el va explorar i topografiar el 10 d'abril de 1993.

Topos

topo Avenc Puig Ronda

Media

Biblio

1. Sendra, Ramon.(1993).-”Dos nous avencs topografiats pel GIEM a les muntanyes de Prades”. Gatera (2):4. GIEM – Club Excursionista de Montblanc.