Avenc Pei

Ínfim avenc de 6 metres de fondària a Vallirana.

Trinxera artificial oberta com a pedrera, el punt més fondo comunica amb un ressalt de 3 metres espaiós però de base irregular. Per un extrem s'obre una galeria de sostre baix i de poc més de 3 metres semi curullada d'enderrocs. Una estreta finestra oberta a la dreta sobre un curt esglaó comunica directament amb un segon ressalt de 3 metres.
  • Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2020-12-23 06:32:36

Es pot accedir tant per Begues, per la pista que després de Can Farfai puja al Sotarro i és dirigeix al Marge del Moro, com per Vallirana des del Mas de les Fonts, el Pla d'Ardenya i seguir la pista que passa per la dolina de la Bassa de la Llacuna fins a trobar-se amb la pista anteriorment descrita que bé del Sotarro. Des d'aquest punt seguirem la pista en direcció E, cap el Marge del Moro, als 90 metres trobem una cruïlla, cal seguir recte en direcció a l'avenc Marcel durant 105 metres, on sortirem del camí per l'esquerra i seguirem pel mig del bosc durant 32 metres on trobarem la cavitat.

Descoberta pel SIEP el 1978. Posteriorment fou desobstruïda i explorada pel CE Vallirana durant el 1996.

topo 0: Avenc Pei

foto 0: Avenc Pei
foto 1: Avenc Pei
foto 2: Avenc Pei
foto 3: Avenc Pei
foto 4: Avenc Pei
foto 5: Avenc Pei
foto 6: Avenc Pei

1. Lloret Prieto, Jordi. (1979).-Catálogo Espeleológico del Pla d' Ardenya. (Tomo 1):1-106. Barcelona.
  2. Rubinat Aumedes, Francesc (2004).- “Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie (Monogràfic):1-117. SIE del CE Àliga. Barcelona.
  3. SEO del CEV. (2001).-“La Serra del Mas” Ardenya. (1): 6-34. SEO-CE Vallirana.
  • Coordenades situació i fotografies facilitades per Juli Serrano (SIE-CEA) el desembre de 2020.