Espeleo World

Avenc Pei

Ínfim avenc de 6 metres de fondària a Vallirana.

Trinxera artificial oberta com a pedrera, el punt més fondo comunica amb un ressalt de 3 metres espaiós però de base irregular. Per un extrem s'obre una galeria de sostre baix i de poc més de 3 metres semi curullada d'enderrocs. Una estreta finestra oberta a la dreta sobre un curt esglaó comunica directament amb un segon ressalt de 3 metres.

• Municipi: Vallirana
  • Última revisió: 2012-11-17 12:42:01

Per la pista que baixa des del Sotarro en direcció al Pla del Marge del Moro, un cop passades les desviacions de les dues pistes de l'esquerra que baixen cap el Mas de les Fonts, caldrà seguir per la pista de l'esquerra en direcció a l'avenc Marcel, la cavitat es troba en els plans que estan situats a l'esquerra de la pista a uns 40 metres de la darrera cruïlla i a 20 metres de la pista.

Descoberta pel SIEP el 1978. Posteriorment fou desobstruïda i explorada pel CE Vallirana durant el 1996.

Topos

topo Avenc Pei

Media

Biblio

1. Seo del CEV.(2001).- “La Serra del Mas” Ardenya (1):6-34. SEO-CEV
  2. Rubinat Aumedes, Francesc (2004).- “Catàleg Espeleològic del Massís de l'Ordal”. Espeleosie (Monogràfic):1-117. SIE del CE Àliga. Barcelona.